luni, 25 aprilie 2011

Acte Necesare Pentru Redobândirea Cetăţeniei Române

  1. Buletinul sau cartea de identitate în copie legalizată sau „conform cu originalul”; cu semnătura în clar a consulului (diplomatului) care primeşte cererea şi ştampila rotundă, în cazul depunerii la misiunile diplomatice ale României sau Consulatele României în străinătate. (pentru persoanele căsătorite cu cetăţeni români este necesară o copie legalizată a buletinului sau a cărţii de identitate a soţului);
  2. Cazier judiciar din România;
  3. Cazier judiciar din străinătate, cu traducere în limba română, legalizată (unde este cazul);
  4. Acte de stare civilă (certificat de naştere, căsătorie, deces sau divorţ) în copii legalizate pentru titular şi ascendenţi (părinţi, bunici), foşti cetăţeni români;
  5. Declaraţie personală, autentificată la notar sau consulat din care să rezulte dacă a mai depus sau nu o altă cerere de redobândire a cetăţeniei române;
  6. Declaraţie personală autentificată la notar sau consulat din care să rezulte că în prezent nu întreprinde şi nu sprijină acţiuni împotriva ordinii de drept, ori a siguranţei naţionale şi nici în trecut nu a desfăşurat asemenea activităţi;
  7. Declaraţie personală autentificată la notar din care să rezulte menţinerea domiciliului în străinătate sau stabilirea domiciliului în România;
  8. Certificate de stare civilă în copii legalizate pentru copiii minori ai solicitanţilor
  9. Acordul soţilor pentru redobândirea cetăţeniei de către copiii minori, dat prin declaraţie autentificată la notar (unde este cazul);
  10. Consimţământul minorilor de peste 14 ani pentru redobândirea cetăţeniei române dat prin declaraţie autentificată la notar în prezenţa unui părinte (unde este cazul);
  11. Dovada reşedinţei sau a domiciliului în România eliberată de Oficiul Român pentru Imigrări din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative în copie legalizată, pentru persoanele care se află în această situaţie (elevi, studenţi, salariaţi, oameni de afaceri etc.) dacă cererea este depusă direct la Ministerul Justiţiei – Direcţia Cetăţenie*.
  12. Un dosar cu şină

(*) SĂ MAI AVEŢI CU VOI
  • Paşaportul
  • Permisul de Şedere Temporară - original şi copie

TAXE
  • Nu se plătesc taxe

IMPORTANT!
  • Toate actele se depun într-un dosar cu şină
  • Cererile se depun personal şi doar în cazuri temeinic justificate prin acte doveditoare de un reprezentant legal (mandatar sau avocat)
  • Cererile se primesc numai însoţite de toate documentele
  • Cererile se depun la Ambasada României din ţara de domiciliu
  • Cererile pot fi depuse la Ministerul Justiţiei - Direcţia Cetăţenie de către persoanele care au domiciliul sau reşedinţa în România, după obţinerea dreptului de şedere, respectiv al domiciliului în România
  • Datele de stare civilă din documentele depuse trebuie să corespundă cu cele din certificatul de naştere
  • Nu este necesară apostilarea pentru documentele din Rep. Moldova şi cele din Ucraina

Pentru actualizări urmăriţi sursa oficială: www.just.ro



AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU CETĂŢENIE
Adresa: str. Smârdan nr.3, sectorul 3, Bucureşti
(accesul publicului se va face prin intrarea din strada Blănari, vis-a-vis de Biserica Sf. Nicolae Şelari) 

Telefon pentru informaţii cu caracter general: +4 (037) 204.20.03
Program de lucru cu publicul (doar pentru depunere dosare şi registratură): Miercuri de la 9 la 14.
Program de lucru cu mandatarii: Miercuri de la 14 la 15.
Program de lucru cu avocaţii: Miercuri de la 15 la 17.

Program audiențe (pentru probleme deosebite): Miercuri, 13:00 - 15:00 (Programarea la audienţe se va face în baza unei cereri prealabile care va cuprinde şi un număr de telefon de contact pentru comunicarea zilei şi orei audienţei. )

IMPORTANT
Informaţii despre stadiul soluţionării dosarului înregistrat la Direcţia Cetăţenie se acordă doar prin corespondenţă scrisă.

Petenţii care au dosare de redobândire a cetăţeniei române conform art. 10 indice 1 (Rep. Moldova / Ucraina) depuse în anul 2003 sunt rugaţi să comunice Direcţiei Cetăţenie actuala adresă de corespondenţă, în cazul în care aceasta s-a schimbat de la momentul depunerii dosarului.




Începând cu data de 8 februarie 2010 au fost deschise Birourile teritoriale pentru cetăţenie care au program de lucru cu publicul de luni – până vineri între orele 9.00 – 17.00 şi unde se vor depune dosare numai pentru redobândirea cetăţeniei române în baza art. 10 indice 1 (Republica Moldova şi Ucraina).


Dosarul pentru cetăţenie va fi depus personal de către persoanele care au dobândit cetăţenia română prin naştere sau prin adopţie şi care au pierdut-o din motive neimputabile lor sau această cetăţenie le-a fost ridicată fără voia lor, precum şi descendenţii acestora până la gradul III.

Pentru depunerea dosarului nu este necesar permis de şedere pe teritoriul României.


Adresele şi datele de contact ale centrelor teritoriale sunt următoarele:


- IAŞI - judeţul Iaşi, Iaşi, str. Anastasie Panu nr.60, parter (în sediul Prefecturii Iaşi)
- TIMIŞOARA - judeţul Timiş, Timişoara, str. Paris nr. 2A, etaj 1, camera 10; cod poştal: 300003; telefon: 0256 220 835 sau 0256 220 863 int 127; (în sediul ONRC de pe lângă Tribunalul Timişoara)
- GALAŢI - judeţul Galaţi, Galaţi, str. Portului nr. 20, parter; cod poştal: 800025; telefon 0236 306 173 sau 0236 306 174 int 110; (în sediul ONRC de pe lângă Tribunalul Galaţi)
- SUCEAVA - judeţul Suceava, Suceava, str. Ştefan cel Mare, nr.36, parter, camera 12
- CLUJ-NAPOCA – judeţul Cluj, Cluj-Napoca, Piaţa Ştefan cel Mare nr. 4, parter, cam. 2S.



Programul de audienţe al Directorului Direcţiei Cetăţenie se desfăşoară în fiecare zi de miercuri între orele 13 şi 15 pentru probleme deosebite. Programarea la audienţă se va face în baza unei cereri prealabile care va cuprinde şi un număr de telefon de contact la care un funcţionar al Direcţiei Cetăţenie va comunica solicitantului ziua şi ora audienţei în cazul în care aceasta a fost aprobată.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu