marți, 26 aprilie 2011

Acte necesare pentru demolari

Acte necesare pentru demolari

In cazul in care te-ai decis sa demolezi sau sa dezmembrezi partial o constructie si instalatiile sale aferente este bine sa stii ca vei avea nevoie de o autorizatie pentru demolare. Autorizatia pentru demolari este emisa in aceleasi conditii ca cea de construire, de catre autoritatile administratiei locale.

Potrivit art. 8 alin. 2 din Legea 50/1991, desfiintarea, demolarea, dezafectarea ori dezmembrarea partiala sau totala a constructiilor si instalatiilor aferente constructiilor, precum si a oricaror amenajari se poate face numai pe baza unei autorizatii.

Astfel, atunci cant vrei sa te ocupi de o demolare va trebui sa urmezi aceeasi pasi ca in cazul construirii unei case intrucat autorizatia pentru demolari se va elibera in conformitate cu prevederile planurilor urbanistice si regulamentele aferente acestora.

Ca sa obtii o autorizatie pentru demolari este obligatoriu sa detii un act de proprietate asupra imobilului ce urmeaza sa fie demolat. Acest act poate fi unul de vanzare-cumparare, de schimb, donatie, mostenire, restituire etc.

Demolarea poate fi facuta si in baza unui contract de inchiriere insa numai pentru constructii ce au caracter provizoriu, cu acordul expres al proprietarului de drept.

Documentele necesare emiterii Autorizatiei pentru demolarea unei constructii sunt:
 
  • cerere-tip pentru emiterea Autorizatiei de desfiintare;
  • documentul de plata a taxei de emitere a autorizatiei de desfiintare;
  • declaratie pe propria raspundere privind inexistenta unor litigii asupra imobilului;
  • copie legalizata dupa actul doveditor al titlului asupra imobilului;
  • copii xerox dupa certificatul de urbanism si fisele tehnice necesare pentru obtinerea avizelor cerute prin certificatul de urbanism;
  • proiectul pentru autorizarea executarii lucrarilor de desfiintare – D.T.A.D., intocmit in baza prevederilor legale, inclusiv referatele de verificare si, dupa caz, referatul de expertiza tehnica - semnate si stampilate in original;
  • certificat de atestare fiscala privind valoarea de impozitare a imobilului;
  • documentele de plata a taxelor legale pentru avizele si acordurile necesare emiterii acordului unic, conform listei avizelor si acordurilor necesare, comunicate o data cu certificatul de urbanism (in copie).

Dupa depunerea dosarului cu actele amintite la autoritatile locale, termenul de emitere a autoritatiei pentru demolari este de o luna.

Dupa obtinerea autorizatiei pentru demolari vei fi obligat sa incepi lucrarile in termen de 12 luni.

Prelungirea valabilitatii autorizatiei se poate acorda o singura data, printr-o cerere facuta cu 15 zile inaintea expirarii acesteia, si pentru o perioada de maxim 12 luni.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu