luni, 25 aprilie 2011

Cum sa-ti pui folie neagra pe masina Avand in vedere ca legea [text lege] nu-ti da dreptul de a circula cu folie mai neagra de 30 % [transparenta 70%], iar tu vrei cu orice pret sa ai folie neagra pe masina, ai de ales intre mai multe variante:


Cum sa-ti pui folie neagra pe masina Avand in vedere ca legea [text lege] nu-ti da dreptul de a circula cu folie mai neagra de 30 % [transparenta 70%], iar tu vrei cu orice pret sa ai folie neagra pe masina, ai de ales intre mai multe variante:

1. Te conformezi si mergi la un service autorizat care-ti va pune folia neagra omologata pe masina in conformitate cu cerintele legii, insa cand vei dori sa dai un "scurt" in masina, garantez ca nu vei avea chiar intimitatea dorita, din cauza transparentei prea mari.
2. Te conformezi pe jumatate, adica te duci la un service autorizat, iei omologare cu transparenta de 70% dar inainte "spaguiesti" mecanicul sa-ti puna o folie mai inchisa decat cea trecuta in acte, dar pe langa spaga care trebuie data la mecanic, mai trebuie sa mai dai una la fiecare 2 ani cu ocazia ITP-ului si sa accepti riscul ca poltistul sa observe si sa-ti ia certificatul.
3. Alegi sa ti cumperi folie de la magazinul de piese auto si ti-o pui singur. Dezavantajul e ca implica un efort, dar avantaje sunt mai multe: te costa maxim 20 RON fata de 200 euro, o vei putea da jos oricand fara sa-ti para rau de bani, odata deprinsa tehnica o sa-ti ia foarte putin timp sa o repui. Asta inseamna ca atunci cand politistul te va opri, dupa ce te vei "milogi" de el cu texte de genul "asa am luat-o, nu am stiut, hai sefule fii intelegator", poti sa pui mana si sa dezlipesti folia chiar in fata lui, caz in care in 80% din cazuri, poltistul iti va spune sa te opresti dupa primul geam, si cu siguranta nu-ti va lua certificatul.
Daca ai ales pasul 1 sau 2, nu-ti ramane decat sa pui mana pe telefon si google si sa-ti faci programare. Nu te duce la ateliere care cer sume enorme invocand "portofoliu bogat", e foarte simplu sa alegi cel mai ieftin atelier omologat si sa fii atent sa nu pleci cu masina de acolo daca "nu-ti convine lucrarea". Preturile difera si cu 200%, iar cele mari chiar nu se justifica, oricum e atat de simplu sa o pui bine incat nu trebuie sa ai experienta pe Maybach-uri ca sa pui folie . Nu in ultimul rand vorbeste cu omul de la telefon, daca se poate aranja sa-ti puna folie mai inchisa decat ce trece in acte, ca sa nu bati degeaba drumul. Daca vei auzi raspunsul "lasa ca ne intelegem noi" ...e clar. Daca tot ai ales sa dai sute de euro pe folie, ai grija sa fie de calitate, cea proasta se va decolora dupa cateva luni si nu-ti va da un contrast la fel de placut ca cea de calitate, deci cere certificatul de calitate. Prietenii mei au folie 3M si zic ca sunt multumiti.
Daca ai ales pasul 3, treci la treaba: Cumpara 2 "suluri", iti va ajunge pentru toate geamurile exceptand parbrizul [daca nu ai Hummer] si iti va mai si ramane cat sa gresesti 2 geamuri laterale. Alege o folie cat mai neagra, verificand-o, pentru ca chiar daca scrie "black" pe ea, poate avea o tenta maronie, care crede-ma ca nu da bine.
Ia un tub de apa cu pulverizator. Incalzeste apa cam la 40-50 grade si amestec-o cu putin detergent de geamuri pentru ca folia va fi mai usor de intins [ai grija insa sa nu pui prea mult detergent, vor ramane dare albe].
Incalzeste cu feonul folia muland-o pe suprafata gemului pe care vrei sa o pui, astfel folia va capata forma geamului pe care va fi montata. Daca nu intelegi cum trebuie sa faci, vezi filmuletele de mai jos:
http://www.calauzitorul.com/2008/06/cum-sa-ti-pui-folie-neagra-pe-masina.html

Prezentul articol poate contine erori, datorita neactualizarii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu